Nå er det Kvelde mel som gjelder :-)



Det er kanskje baking (salt og søtt) som ligger mitt hjerte aller nærmest. De siste årene har jeg fått øynene opp for hvor mye melet har å si for resultatet. Nå jeg er ute å reiser sørger jeg alltid for å kjøpe med meg forskjellige meltyper - ofte til tollernes store forundrelse :-)

Kvelde Mølle (www.kveldemel.no) lager et veldig godt hvetemel av norsk hvete. Jeg har ikke tenkt over det før, men veldig mye av det melet vi kjøper i Norge er kjøpt på store mel"børser" i utlandet. I disse miljøtider er det jo et stort poeng med kortreist mat, og da er jo mel fra Kvelde ganske ideelt. De har også et eget pastamel, men jeg synes deres "Hvetemel for finere bakverk" fungerer aldeles utmerket til pasta.

Jeg skal lage Quiche Lorraine til middag i morgen, og da skal jeg bruke dette melet - gleder meg. Oppskrift og fremgangsmåte for quiche´en kommer snart :-)

Ingen kommentarer: