Min helt - Harold McGee!



Dette er et bilde av en av min store helter innenfor matlaging og han blir regnet som en av de store (neida, jeg glemmer ikke deg, Hervé This) innenfor et felt som av mange blir kalt for molekylær gastronomi. Mannen heter Harold McGee og han har sin egen fantastiske blogg som heter The Curious Cook.

McGee utmerker seg med spørre hvorfor og ikke nødvendigvis hvordan, som kanskje er det mest vanlige spørsmålet når det gjelder mat. Men for min del er det nesten uinteressant å vite hvordan hvis man ikke vet hvorfor.

Jeg kommer tilbake til helten min senere, i mellomtiden oppfordrer jeg til å lese bloggen hans.

Ps. Harold er mannen bak den fantastiske boken "On Food and Cooking, the Science and Lore of the Kitchen", som du kan kjøpe på amazon.com: http://www.amazon.co.uk/Food-Cooking-Science-Lore-Kitchen/dp/0684800012/ref=sr_1_2?ie=UTF8&s=books&qid=1238872483&sr=8-2

Ingen kommentarer: